Школа молодого вчителя

План роботи

школи молодого вчителя

"Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, дякуючи обстановці творчої праці педагогічного колективу і учнівського"
В.О. Сухомлинський


Мета «Школи молодого вчителя» сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання, полегшити роботу вчителя і закохати його в нашу справу.


Основні завдання  «Школи молодого вчителя»: створення умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації молодих спеціалістів, підвищення їхньої психологічної компетентності, поглиблення знань з  теорії та методики навчання і виховання, сприяння оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи  і творчості, новаторських пошуків вчителів, апробація та впровадження нових освітніх технологій та систем.


Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»:
-                 розширити сферу знань учителів із психолого-педагогічних основ уроку;
-                 ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомлено здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи на уроках;
-                 створити умови для апробації та впровадження нових освітніх технологій та систем;
-                 створити для вчителів таке методичне середовище, в якому їм би хотілося творити.

 «Майстерність не є якимось особливим мистецтвом, що вимагає таланту, але це спеціальність, якої треба навчатись, як треба навчити лікаря його майстерності, як треба навчити музиканта»  
А. С. Макаренко

Тематика занять
І засідання

Вересень


Творчість, майстерність,
досконалість – це, насамперед,
наполеглива праця.
В. Сухомлинський

Тема.        Перші кроки до вершин педагогічної майстерності
  1. Знайомство з молодими фахівцями. Час спілкування «Зустріч зі школою. Розповідь про себе». Закріплення наставників. 
  2. Анкетування. Вивчення запитів молодих спеціалістів у наданні методичної допомоги. 
  3. Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на 2014-2015 навчальний рік. 
  4. Вивчення нормативних документів про школу, правил для вчителя. 
  5. Інструктаж з планування роботи вчителя, класного керівника. Робота з навчальними програмами і пояснювальними записками до них 
  6. Практична робота. Опанування навичок ведення шкільної документації. 
  7. Консультація. Рекомендації та поради щодо підготовки молодого вчителя до уроку. 
  8. Огляд новинок методичної літератури.

Робота між засіданнями
  1. Познайомитись з методичними рекомендаціями методичного кабінету (самоаналіз уроку, вимоги до сучасного уроку і т.д.)
  2. Вивчити досвід роботи вчителів школи, який є в наявності у методичному кабінеті. 
  3. Опрацювати статті фахових журналів, газет та інтернет-виданнів з теми "Урок як основна організаційна форма навчання. Сучасні вимоги до уроку".

ІІ засідання

 Листопад


 Урок – це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального багатства, показник його світогляду, його ерудиції.   
 В. Сухомлинський



Тема. Урок - головна форма організації навчального процесу.

1.     Консультація. Як подолати страх перед уроком.
2.     Методичні вимоги до побудови й проведення сучасного уроку. Структура і методика проведення інтерактивного уроку.
3.     Практична робота.  Моделювання сучасного уроку. Технологічні підходи до проектування уроку.
4.     Гра-тренінг «Камертон» (кожен учасник представляє шляхи формування мотивації на уроці).
5.     Дискусія «Як зробити урок ефективним».
6.     Консультація «Психологічна атмосфера уроку. Мова тіла вчителя на уроці».
7.     Рецепт приготування хорошого уроку.

Робота між засіданнями
1.  Опрацювання фахової періодики та методичної літератури з теми «Контроль та оцінювання знань учнів».
2.  Відвідування уроків досвідчених вчителів та вчителів-слухачів ШМВ.
3.  Розробити та провести відкритий урок та здати план-конспект.
3.  Підготуватися до проведення самоаналізу уроку та аналізу уроків своїх колег.
4.  Підготувати есе «Пошук свого уроку».


III засідання

 Січень

Найголовніше заохочення і найсильніше (та не завжди дійове) покарання в педагогічній практиці  - оцінка. Це найгостріший інструмент, використання якого потребує величезного вміння і культури.
В. Сухомлинський


Тема. Контроль результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів.

1. Принципи організації діагностики і контролю за навчальною діяльністю учнів.
2. Методична панорама «Ефективні форми і методи контролю навчальних досягнень учнів». Огляд різних видів контролю за навчанням: попередній, біжучий, повторний, тематичний, періодичний, підсумковий, комплексний.
3. Консультація. Психологічна складова оцінювання та сприйняття оцінки учнями та їхніми батьками.
4. Використання різнорівневих завдань з метою формування ключових компетентностей під час контролю.
5. Ділова гра «Організація контролю знань» (кожен учасник представляє свої форми проведення контролю знань учнів).
6. Дискусія «Якими правилами повинен користуватися вчитель для забезпечення оптимальності процесу оцінювання навчальної роботи школярів».
7. Огляд педагогічної літератури з теми «Оцінювання і контроль у досвіді вчителів-новаторів».
8. Тренінг «Захист від стресів» . Робота з психологом.

Робота між засіданнями
  1. Анкетування «Які труднощі виникають?»
  2. Опрацювати літературу з питання організації позакласної роботи з учнями.
  3. Взаємовідвідування уроків та позакласних заходів.
  4. Рейд «Які оцінки в твоєму щоденнику, учню?»
  5. Проведення позакласних заходів. Підготувати і здати сценарії заходів.


IV засідання

  Березень

Школа – це життєвий простір дитини;
 тут вона не просто готується до життя,
 а живе.


Тема. Позакласна робота як одна із форм організації навчально-виховного процесу.


  1.  Круглий стіл "Обговорення та аналіз позакласних заходів, що відвідали."
  2. Доповідь «Позаурочна діяльність у школі. Методика організації позакласної і позашкільної роботи з учнями»
  3. Бліц інтерв’ю. Основні форми та методи позакласної роботи. Характеристика окремих форм виховної роботи.
  4. Перегляд  презентації  «Формування громадянської компетенції учнівської молоді засобами позакласної діяльності»
  5.  Практична робота. «Пошуки нових форм позакласної виховної роботи  у школі»
  6.  Консультація психолога. Майстерність вчителя керувати своїм емоційним станом.

Робота між засіданнями

1.     Знайомство з досвідом колег: відвідування позакласних заходів, факультативів, консультацій.
2.     Зробити аналіз відвіданих заходів.
3.     Взаємовідвідування уроків.

V засідання

   Травень

Вчитель готується до гарного уроку все життя. Така духовна й філософська основа професії й технології нашої праці: щоб дати учневі іскорку знань, вчителеві необхідно вбрати ціле море світла.                                                                          
 В.Сухомлинський

Тема.  Підготовка вчителя до самоосвітньої діяльності як складова його професійного зростання.

  1.  Доповідь «Загальнокультурна та професійна самоосвіта»
  2. Аукціон знань. Загальні напрями та основні компоненти самоосвітньої діяльності.
  3.   Практична робота. Розробка особистого плану самоосвітньої роботи.
  4. Критерії оцінювання результатів самоосвіти.
  5. Анкетування для перевірки самоосвітнього рівня молодого вчителя. Анкета, яка спонукає вчителів до самоосвіти.
  6. Алгоритм роботи вчителя над індивідуальною науково-методичною темою.
  7. Консультація. Самоаналіз уроку як  засіб підвищення ефективності  професійної діяльності вчителя.
  8. Творчий звіт педагогів-початківців «Відкрита розмова».
  9. Випуск стінної газети вчителями-стажистами «Мій перший рік вчителювання»

Робота між засіданнями

  1.  Підготувати пропозиції «Що можна зробити для підвищення рівня роботи школи молодого вчителя?»
  2.  Підготувати пропозиції щодо роботи школи молодого вчителя на наступний навчальний рік.

Комментариев нет:

Отправить комментарий